De nieuwste berichten › Forums › Stoom algemeen › Werkplaatstechniek › Werkbank
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 8 maanden geleden door
Mark2007.
- AuteurBerichten
- 3 september 2008 om 17:18 #616
stoker
DeelnemerIk heb een tijdje geleden een nieuwe werkbank gemaakt. Een stevig frame met kastjes en laden en een rubuust werkblad.
Echter, ik heb de fout gemaakt om het frame voor de stevigheid aan de muur te bevestigen.
👿 Het gevolg is geluidoverlast voor de buren.
😳 De frame losmaken van de muur is geen optie.
Nu wil ik een nieuw blad plaatsen op het bestaande blad met daartussen isolatie om geluidoverdracht naar de muur te voorkomen.
Wie heeft hiermee ervaring?
:
:
💡 4 september 2008 om 10:13 #5940Mark2007
DeelnemerJe zou hier hetzelfde spul kunnen gebruiken als ze gebruiken voor het leggen van een parketvloer, een soort rubber, beide zijden lijmen en het nieuwe werkblad erop monteren, wel er voor zorgen dan het nieuwe werkblad vrij ligt van de muur. zorg voor het lijmen wel dat je een manier hebt gevonden voor je bankschroef (als die erop komt) vast te kunnen maken.
Overigens vraag ik me af waarom het frame niet loskan van de muur, je zou namelijk het frame op trilrubbers kunnen monteren om op die wijze het geluid weg te krijgen.
Mark
4 september 2008 om 11:35 #5941stoker
DeelnemerIk heb het frame met montagekit aan de muur vastgelijmd. Muurvast, maar alle geluid wordt nu overgedragen naar de muur.
4 september 2008 om 21:57 #5942Mark2007
Deelnemertja dan blijft er niks anders over dan een rubber laag ertussen, voor de bankschroef en andere zaken kun je slagmoeren gebruiken in het nieuwe blad wat je erop lijmt want je kunt geen bout door en door maken. Mark
21 september 2008 om 10:47 #5943Wolf1
Deelnemerstoker wrote:Ik heb het frame met montagekit aan de muur vastgelijmd.
Muurvast, maar alle geluid wordt nu overgedragen naar de muur.
Waarom niet een paar soepele (afhankelijk van het gewicht) motorsteunen onder de poten en aan de muur !Gr. Wolf1
22 september 2008 om 17:23 #5944stoker
DeelnemerMotorsteunen of trillingdempers onder de poten monteren heeft geen zin. Het houten frame is met montagekit aan de muur bevestigd.
👿 Ik heb het anders opgelost.
💡 ??Op het werkblad tegels van piepschuim (1 cm) geplakt.
Op die tegels (een 1/2 cm vrij van de muur) een nieuw werkblad geplakt.
Er is nu geen direkt kontakt meer met de muur of vloer.
Trillingen voor 100 % wegwerken gaat op deze manier natuurlijk niet maar voor mij is dit aanvaardbaar.
23 september 2008 om 12:03 #5945Mark2007
Deelnemerik hoop dta het piepschuim het uit blijft houden, ik zelf zou gekozen hebben voor het rubber wat ze onder parketvloeren gebruiken (evt merdere lagen lijmen) maar voor zolang het werkt prima. Mark
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.