De nieuwste berichten › Forums › Stoom algemeen › Werkplaatstechniek › Wie heeft ervaring met Emco freesmachine Fb2
- Dit onderwerp bevat 31 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 2 maanden geleden door
Klaas van Gemerden.
- AuteurBerichten
- 18 maart 2008 om 07:37 #522
Guzzzy
DeelnemerHallo Lieden Met Ervaring, Ik overweeg een Emco freesmachine Fb-2 aan te schaffen. En omdat het me toch een rib uit m’n lijf kost, graag jullie mening.
Mijn ervaring met Emco draaibanken is positief, maar ik ben maar een gewone hobbyrik, en er gaat meer boven m’n petje dan eronder.
Dus Heren, als het kan, graag even in de pen, over voor- of nadelen van de “Fb-2 Emco”.
Groeten vanuit Antwerpen
18 maart 2008 om 12:05 #5017Klaas van Gemerden
DeelnemerHeel veel ervaring heb ik niet.. maar ik frees wel met enige regelmaat op een emco fb2.
opzig een prima bank. Het grootste ”nadeel” vindt ik de ronde kolom.
+ punt is dat hij tandwielgeschakeld is. Voor ”onze” hobby kun je er prima mee uit de voeten.
Ik heb hem een keer uit elkaar gehaald en alles zit heel logisch in elkaar en is echt van degelijke kwaliteit.
Wat ik wel intressant vind om te horen is wat je ervoor moet betalen!
Een rip uit je lijf klinkt als een hele hoop geld..
Dat is niet altijd nodig mijn bankjes waren ook niet overdreven duur.
(Huvema BF 20 en Emco Maximat 10)
Gr. KvG
18 maart 2008 om 13:05 #5018Beunhaas102
Deelnemer18 maart 2008 om 14:07 #5019Guzzzy
DeelnemerBedankt Klaas en Beunhaas, Emco is in Belgie niet zo populair als in Nederland of Duitsland. Ten onrechte denk ik, maar twee weten meer dan één. En ik heb er wel wat voor over, als het verantwoord is. Alleen… het wordt nu wel een beetje druk in mijn kelder.
Groeten vanuit de scheldestad.
18 maart 2008 om 14:14 #5020Guzzzy
DeelnemerO ja, Klaas, nog even dit, ik werk ook op een maximat V10P, net als jij. Gebruik toch nog graag m’n ouwe Myfordje, blij dat ik die nooit heb weggedaan.
18 maart 2008 om 16:29 #5021Klaas van Gemerden
Deelnemerhttp://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=684http://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=684” class=”bbcode_url”> wellicht ook wel intressant om even door te lezen.
Gr. KvG
18 maart 2008 om 21:40 #5022Beunhaas102
DeelnemerIs dat trouwens geen F1 kloon? 19 maart 2008 om 03:35 #5023Guzzzy
DeelnemerAntwoord op Klaas van Gemerden. Klaas, ik vindt dat CNCgebeuren prachtig, helaas ken ik er nix van.
Ben wel ingeschreven in CNCzone.com, maar dat is Engelstalig.
Hier kan ik mischien iets leren.
Groetjes
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.