Wie heeft ervaring met Proxxon

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek Wie heeft ervaring met Proxxon

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Ton Harkink
    Deelnemer

Wie heeft ervaring met de Proxxon draaibank?

Ik ben beginnend modelbouwer, nu bezig met de Tiny Steamer van Ton Nijenhuis. Ik heb geen ruimte voor een grote draaibank; ik zal nooit grote dingen gaan maken.

De Proxxon is niet goedkoop, maar weegt maar 10 kilo.

Kan je hiermee goed werken?

Didado
    Deelnemer

Geen ervaring maar kijk op marktplaats voor aanbiedingen. Proxxon is nieuw erg kostbaar

Beunhaas102
    Deelnemer

Lijkt me een onstabiel machientje en ben niet kapot van het id van een aluminium spantafel. Lijkt me voor de bouw van stoommachines (ivbm. frezen van stalen onderdelen en het beperkte werkbereik) niet de bank die je zoekt. Tenzij je een compact freesbankje zoekt voor het frezen van PVC onderdelel raad ik hem je af zei het dat ik er nooit wat negatiefs (ook niks goeds overigens) over gehoord heb.

Roy Wilms
    Deelnemer

Idd. ik denk niet dat dit de ideale machine is voor het maken van modelstoommachines. Misschien is een opti BF16 meer iets voor jou, en deze is ook niet zo heel zwaar. Waar wil je hem plaatsen, en is de afmeting of het gewicht belangrijk?

(ter info, ik heb een Opti BF20 en een quantum D250x450 draaibank op zolder staan, dus je hoeft niet bang te zijn dat je huis instort. hahaha.)

Roy

Ton Harkink
    Deelnemer

Ik heb inmiddels een Black and Red draaibank en Frees bank gekocht bij HBM. Daar ben ik zeer tevreden over.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven