Wie helpt bij maken koppelstuk voor monteren hoogtesupport?

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek Wie helpt bij maken koppelstuk voor monteren hoogtesupport?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Corne
    Deelnemer

Sorry voor de wat beknopte regel boven het bericht.

Het zou moeten zijn:

Wie wil mij helpen bij het maken van een koppelstuk voor het monteren van een hoogtesupport op mijn draaibank.

Ik heb recent een HBM450 compleet draaibank gekocht bij de (zo lees ik hier) welbekende Herman Buitelaar. Daar ik er ook wat klein freeswerk op wil doen moet er dus een hoogtesupport op. Hiervoor moet er een plaat gemaakt worden die op de plaats van de 4 weg beitelhouder komt.

Om deze nu precies te maken heb ik (je raad het al) een precieze boorkolom en/of freesbank nodig.

Een tekening van een en ander moet nog gemaakt en ook de maten ben ik nog niet aan toe gekomen. Dit is te wijten aan de uitloop van de revisie van mijn K75. Maar graag zou ik toch alvast in contact komen met iemand bij mij in de buurt om e.e.a. te bespreken.

Verder wil ik graag van de gelegenheid gebruik maken mij wat voor te stellen.

Ik ben Corné en op dit moment 38 jaar. Ik ben (niet onbelangrijk) gelukkig getrouwd en we hebben hier twee kinderen rondhupplen. Ik ben gepassioneerd motor rijder en heb derhalve twee BMW K75 motoren. Een RT en een S uitvoering. Mijn dagelijks werk bestaat uit Netwerk beheer.

Ik heb het plan om stoommachines te gaan maken. Te beginnen met een hele simpele 45 graden oscilerende stoommachine. Dan een schuifmodel. Dan een tweecilinder en zo steeds verder ontwikkelen en leren totdat ik in staat ben een 3 traps staande stoommachine te bouwen.

Dit moet dan uiteindelijk dezelfde machine worden die ook in SS De Furie staat. En als die motor dan uiteindelijk (over een jaar of 10 denk ik ;-)) daar is moet natuurlijk ook het schip zelf er omheen komen met alles er op en er aan.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven