Wielen LGB

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bert
    Deelnemer

Beste allemaal,

Ik heb enkele wagons van LGB met kunststof wielen.

Deze geven vervuiling van de messing LGB spoorstaven wanneer ik ‘electrisch’ rij.

Mijn idee is om er metalen wielbanden omheen te leggen.

Heeft iemand dit al eens gedaan?

En hoe is dan de werkwijze?

Ben benieuwd.

Alvast dank.

Gr. Bert.

Erik.B
    Deelnemer

Hallo bert!

Ik heb altijd als jonge trein liefhebber ook LGB in de tuin gehad.

Had ook het zelfe probleem met kunstof wielen. het was echter niet zo erg dat ik er altijd probleemen mee had. meer het ouder dom van het rails dat buiten lag. kwaamen steet meer onderbreekingen in. wat ik dee is het rails lichjes op schuuren met waterproef 600. werkt prima.

Het idee van een metalen vlens maken om de kunstof wielen is leuk. maar denk dat je meer tijd in steek om het goed te krijgen dan je lief is. kunstof moet je moet hooge toeren draaien. anders krijg je het niet goed glad.

beter is gewoon metalen LGB wielen te kopen. rijd mooi en is niks mis mee.

Om je baan schoon tehouden zijn er ook units voor onder je wagons om je rails tijden het rijden schoon te houden. werkt ook prima.

hoop dat ik je genoeg geïnformeerd heb:)

Groeten

Erik

Bert
    Deelnemer

Hallo Erik en anderen natuurlijk,

Dank voor je RE.

Met licht opschuren heb ik in het verleden niet de grootste successen behaald, want microkrasjes en nog sneller vervuiling. Ik gebruik gewoon een polijstblok van LGB (duur!, 3M matjes is een tip die ik nog kreeg). Het mee laten rijden van een wagon met ‘schoonmaak’-slepers helpt inderdaad.

Waar het mij eigenlijk om gaat is het feit dat de huidige wielen spaken hebben en ik het wel een uitdaging vond om daar iets mee te doen.

Verder gaat het mij nog geeneens zozeer om de wielflenzen alswel om de banden. Het lijkt mij (visueel) mooi om daar iets mee te doen.

Ik heb er al een poosje op liggen piekeren, bij gebrek aan andere overpeinzingen.

Erik, ik wens je een fijne vakantie.

Gr. Bert.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven