De nieuwste berichten › Forums › Stoom algemeen › Stoomwalsen & Trekkers › Wikkeltrommel stuurketting
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 2 maanden geleden door
mjhduncker.
- AuteurBerichten
- 6 september 2006 om 20:16 #254
Alex
DeelnemerHoi iedereen, Ik wil de trommel maken waar de stuurktting van de wals omheen loopt. Nu hoort hier een groef in met een spoed van+/_ 22mm , maar mijn draaibankje kan met de wisselwielen maximaal 3 mm spoed draaien. Is er iemand die hier een truuk voor heeft? Een ekstra tussenas met tand wielen in de langsvoeding misschien? Ik weet dat Mark hier ook mee bezig is, heb jij al een oplossing?
Groeten Alex
7 september 2006 om 07:27 #2604rikske
DeelnemerIk kan je helpen door u eventueel mijn bank te laten gebruiken. Ik hoor het wel van julie.
rikske
7 september 2006 om 10:01 #2605mjhduncker
DeelnemerIk zal eens kijken welke spoed ik aan kan. Verder heb ik een proef gedaan met 4 kant 10 en dit heet gestookt in ronde buis gestoken en toen beide uit einden tegen elkaar in gedraaid, maar of dit gaat lukken met bv 4 kant 40 ?
Anders is het fijn om het eventueel bij Riske te kunnen doen dan maken we er twee dan zijn we gelijk klaar, want andere wissel wiellen maken etc. wordt mij iets te ingewikkeld.
Riske bedankt voor je aanbod alvast !!!
7 september 2006 om 12:01 #2606Alex
DeelnemerIk vind het vriendelijk aangeboden van Rikske maar gezien de afstand Groningen- Maaseik probeer ik eerst een andere oplossing te vinden. Vierkant 40 is wel te torderen, als je het met een lasbrander roodheet stookt , één kant in de bankschroef zet en de andere kant draaien met een grote bacho of steeksleutel. Op deze manier krijg je alleen wel een viergangige spoed. Ik snap trouwens niet wat Mark met die ronde buis wil doen. Of wil je soms een stuk vierkant 10 om een holle as wikkelen? Dat zou misschien lukken als je er 2 stukken tegelijk omheen draaid, er na afkoelen 1 ertussenuit haalt en de overblijvende spiraal vast soldeerd of last.
Alex
8 september 2006 om 15:23 #2607mjhduncker
DeelnemerDe hole pijp is er voor om te zorgen dat als je gaat torderen de trommel mooi recht blijft. Je kan hem dan wel verdraaien maar niet verbuigen.
Groetjes
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.