Wisselplaatjes

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    thelamb
    Deelnemer

Is er iemand die in het bezit is van HBM beitelhouders?

Zo ja, kan iemand mij de maten van de wisselplaatjes doorgeven? Of is dit een standaart maat per soort beitel?

Ik heb namenlijk, zoals in mijn ‘intro verhaaltje’ staat, een draaibank met toebehoren van mijn opa geerft. De beitels zijn inmiddels ouder dan ikzelf(19).

Ik heb wel een beitel slijper, maar ik wil het liever gelijk goed hebben en dus een beitelset met wisselplaatjes kopen bij HBM.

De wisselplaatjes bij HBM zijn echter 5 euro per stuk, ik kan ze waarschijnlijk ergens anders goedkoper krijgen, maar dan moet ik wel de maten weten.

Alvast bedankt!

Frits
    Deelnemer

Hi …,

Ja, ik heb beitels met wisselplaatjes van HBM. Mijn beitel is 12 x 12 en daar zitten plaatjes op van het type CCMT060204. Ze worden met een schroefje vastgezet.

Inderdaad 5 € per stuk en ze snijden als een tierelier. :D :D

Frits

Roy Wilms
    Deelnemer

Heren,

even mijn mening over wisselplaten. Ik heb diverse keren “goedkope” wisselplaten gebruikt (merkloos), maar hier begin ik niet meer aan. Als je ziet, hoeveel langer je kunt werken met een sandvic plaatje, zijn die hun prijs meer dan waard!

Roy

Frits
    Deelnemer

Morgen Roy,

Wil je ons ook verklappen wat die Sandvic plaatje dan waard zijn in € en waar je ze kunt kopen?

Frits

Roy Wilms
    Deelnemer

Een sandvic plaatje kost tussen de 5 en de 10 euro, maar dat hangt helemaal af van welke je wilt. Ik kan ze evt wel leveren. (heb zelf een metaalbewerkingsbedrijf)

Roy

thelamb
    Deelnemer

Beste Roy,

Zit er veel verschil in kwalitiet tussen Sandvik’s onderling?

Neem bijvoorbeeld ‘Sandvic ‘Coromant’ TCMT 09 02 08-PM’ – deze zijn voor een doosje van 10 zo’n 25 euro.

Wat levert u eventueel nog meer?

mvg

Chris

Roy Wilms
    Deelnemer

Sandvik is sandvik. Ik neem altijd de meest universele plaat voor een type beitel. Van iedere plaatvorm zijn zo wel 20 soorten, maar ik laat me gewoon adviseren door de verkopers. De meeste platen zijn nl erg specifiek.

De taken die ik zelf doe is lassen, draaien en frezen. Daarnaast kan ik ook materialen leveren (ferro,non-ferro, kuntststoffen etc). Bevestigingsmateriaal is natuurlijk ook geen probleem.

Daarnaast heb ik veel ervaring en contacten mbt lasersnijden. Het optekenen van laserwerk doe ik zelf.

Kijk ook eens op http://www.rowimetaal.nl

Roy

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven