"Wurttemberg" stoommachine??

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Stationaire machines "Wurttemberg" stoommachine??

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Wissema
    Deelnemer

Beste mensen,

Van mijn oom heb ik een stoommachine gekregen waarop een merkplaatje staat waarop de naam “Württemberg”. Op internet kan ik niets vinden over de machine, wellicht gaat er bij iemand van jullie een lampje branden.

Hij lijkt erg op een machine van Marklin; één cilinder met een peilglas op de voorkant van de ketel. Inmiddels is ie lek, hij komt niet meer op druk, wellicht met een nieuw peilglas en een aantal pakkingen zal dat wel weer kunnen.

Onze schatting is dat ie van net na de oorlog is.

Mijn vraag is of iemand meer weet van het merk Wurttemberg en of een machine als deze te restaureren is, en zo ja: waar of bij wie?

Bij voorbaat dank voor de reacties!

Met vriendelijke groet,

Martijn Wissema.

Gunther
    Deelnemer

Hallo,

Ik ben verzamelaar van deze maschine’s en restaureer deze ook,

Vermoedelijk is je maschine van Marklin, toch is het best dat je me eens een foto doorstuurt,

Zo kan ik je onmiddelijk de juist info over de maschine doorgeven, en eventueel je een idee geven voor een herstelling,

Mvg Gunther Belgium

Wissema
    Deelnemer

Beste Gunther,

Hartelijk dank voor de snelle reactie, mijn reactie heeft helaas iets langer op zich laten wachten, Excuses daarvoor.

het lukt mij niet foto’s aan dit bericht te koppelen, wellicht kunt u een mailadres geven waar ik die naartoe kan sturen.

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Martijn Wissema

[/img]

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven