zilversoldeer

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Algemeen zilversoldeer

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Kylianlize
    Deelnemer

Zilver soldeer wordt vaak verwisseld met tinlegeringen. Tin wordt gebruikt bij zachtsolderen.

Als goudsmid solderen wij alles met hard zilversoldeer, kan je niet met een soldeerbout solderen! Gaat met de brander. Temperaturen 600 to 700C afhankelijk van de zilversoldeer-legering.

We hebben weleens thuis een kachelpijp gesoldeerd voor de openhaard, ook met zilver.

Cadmiumhoudend soldeer nooit gebruiken, dampen zijn schadelijk voor de hersenen. Niet direkt waar te nemen, maar je hersentjes gaan wel kapot!!!!

Wil je meer weten, mail mij maar

marcel s
    Deelnemer

Hallo Kylianlize

ik weet niet exact wat je wil vertellen

maar ik kan je wel zeggen dat het solderen van een ketel voor een stoommachine wel iets anders is

dan het solderen van een sieraad

mvg Marcel

ArnoldS
    Deelnemer

Yep, helemaal waar…

Kylianlize, om je onderschrift nogmaals eens te onderstrepen: Dit onderwerp is niet geheel onbekend zie ook http://forum.onderstoom.nl/viewtopic.php?p=5183#5183

Groeten,

Kylianlize
    Deelnemer

Bedankt voor de reakties.

kHeb de site van cupalloys.co.uk nu ook gevonden en bekeken. Ze geven goede voorlichting. Het zilversoldeer is inderdaad totaal anders, er zit weinig zilver in verwerkt. In de juwelen wordt met hoge gehaltes gewerkt zodat de kleuren ook overeenkomen met het zilver925 en 935.

(Wij solderen met waterstof en zuurstof)

Het wordt tijd dat ik eens een stoommachine zie……… dus op naar jullie showdagen!!

ha,ha.Ik zal mijn onderschrift veranderen in Bezint eer gij begint.

Kylianlize

marcel s
    Deelnemer

Hallo kylianlize

ik zou zeggen tot op een stoom evenement :D :D

vraagje gebruikje bij het solderen met waterstof en zuurstof geen gas voor de verbranding 😉 en haal je niet de zuurstof uit de waterstof met spaning (stroom ) of werkt het op een andere manier :?:

mvg Marcel

Kloppertjes
    Deelnemer

Marcel, je denkt denk ik aan gewoon water (de vloeistof), ipv waterstof (een van de elementen) :P

Water bestaat uit de stoffen waterstof en zuurstof. En je kunt die inderdaad scheiden door elektrolyse.

marcel s
    Deelnemer

Hallo Kloppertjes

het klopt ik haal het door elkaar 😳

de vraag had moeten zijn haal je de waterstof (de brandstof ) plus zuurstof uit water met elektrolyse 🙄 of koop je het in flessen :D

mvg Marcel

Anoniem
    Inactief

Dit kan je volgens mij gewoon beide in flessen kopen (zuurstof weet ik zeker, waterstof waarsch. ook wel )…

Maar als je zelf electrolyse zou willen doen kan dat uiteraard ook, is in feite heel erg simpel proces, het duurt alleen even ;) Hoe dit moet is hier te zien:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Toestel_van_Hoffman

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven