zoek stoomketel

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 10)
  • Auteur
    jpmesch
    Deelnemer

hallo beste allemaal.

ik ben op zoek naar een “casco”stoomketel. ik ben gereedschapmaker van beroep en kan veel, maar ik heb absoluut niet genoeg ervaring om een ketel van koper te solderen, en ik heb ook het gereedschap er niet voor(autogeen lasmateriaal) om te hardsolderen. ik zoek iets met een diameter van 80-100 mm doorsnee. een kale ketel met wel de trompen voor manometer, peilglas, veiligheidsventiel, stoomafvoer, watertoevoer en vuilafvoer. wie kan me daar voor een redelijke prijs aan helpen.

vriendelijke groeten

john van esch

vrijerijder
    Deelnemer

Beste

het probleem is mogelijk dat u niet aan geeft dat u een goedgekeurde tekening heeft om de ketel volgens die tekening te kunnen bouwen

zonder tekening zullen weinig leden iets kunnen doen

mede dient die persoon ook die ketel te mogen lassen om er een goedkeuring en werking’s bewijs voor te krijgen

als u dat heeft kunt u dat vermelden

jpmesch
    Deelnemer

hallo vrijerijder. ik ben gewoon op zoek naar een kleine ketel, die minder levert dan 3 bar, hier is volgens mij geen keuring nodig. ik wil zelf wel dat wanneer iemand voor mij zo’n keteltje (rond 80mmx250mm)heeft of wil maken dat hij veilig is. dat is voor koper zilvergesoldeert en voor staal TIG gelast. ik kan wel zilversolderen maar om zo’n ketel te solderen heb ik niet de goede brander. de aanschaf van een goede autogeenbrander kost zo’n 300tot 400 euro, en dat voor 1 ketel?! vandaar mijn oproep”wie heeft voor mij een recht toe recht aan kale ketel”??

Gompy
    Deelnemer

Voor een schappelijk bedrag heb ik een staande ketel te koop.

http://www.modelbouw.gompy.net/stoom/kruispijp/ketel.htm

80mm doorsnede en een 30cm hoog.

jpmesch
    Deelnemer

hallo beste rob.