Zweetdruppels bij afpersen ketel

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen (stoom)Ketels Zweetdruppels bij afpersen ketel

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    nieuwerth
    Deelnemer

Hallo Forumleden,

Na een lange periode van bouwen is mijn Gea/Gezina praktisch af.

De ketel heb ik al een lange tijd geleden gebouwd en destijds zelf afgepersd. Dat ging toen goed.

Voordat ik nu de officiele keuring laat doen door de keurmeesters, heb ik nog eenmaal de ketel zelf gepersd met water.

Ik kan met mijn handpompje vrij snel de 9 atm bereiken. Daarna zakt in ongeveer 30 minuten de druk terug naar 6 atm. Dat komt ten dele door lekkage via mijn persleiding, en een beetje bij mijn manometer aansluiting.

Maar het grootste probleem zijn denk ik de kleine “zweetdruppeltjes” aan de onderkant van het vuurkistraam. Op 3 plekjes komen miniscule druppeltjes tevoorschijn, heel langzaam, ongeveer 1 klein druppeltje per 30 seconden. Ze zijn zo klein, dat ze tijdens het rijden niet eens een probleem zullen vormen lijkt me.

Ik heb geprobeerd om dit met Resist 2 zilvertin te solderen, maar dat lukt niet genoeg. Een andere tip was er vlak naast een tikje met een drevel geven, maar dat helpt ook niet.

De vraag dus:

Hoe dicht ik deze hele kleine gaatjes?

Ik wil deze zomer met de loc gaan rijden, en dit is de laatste belemmering ervoor.

Bedankt voor jullie hulp,

Frans

john
    Deelnemer

Ga toch een keer langs bij de keurmeester uit je omgeving.

Laat hem ook de ketel persen, hij zal dan ook advies geven over eventuele lekjes.

Heb ik ook gedaan, ik had goedkeur op verzoek 1 aansluiting even met resist na te vloeien.

Ook ik had 1 aansluiting waar miniscule druppeltjes uit kwamen.

Mijn ketel heeft dus een pers bewijs, moet bij U ook zeker lukken.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven